20. lokakuuta 2014

Sori fanituksesta

Kuva: *Kicki*
 Katselin lauantaina netistä Vain elämään Elastisen päivää ja Paula Vesalan Sori oli erittäin vaikuttava versio ja vaan paranee jokaisella kuuntelulla. Joku näissä vihaisissa naisissa kiehtoo musiikillisesti. Ei Paula tietenkään ole Maija, mutta nyt oltiin vähän siellä suunnassa. Tunnistan itsessäni aika suuren osan biisin angstia: haistattelua niille, jotka lyttäävät suotta. Ei ole yks eikä kaks kertaa, kun olen saanut fanituksestani halventavaa kommenttia ("Eikö sua ikinä hävetä?" jne.), joten päätin tehdä Sori-biisistä myös oman versioni:

Sori

joo en saa yöllä nukuttuu,
niin paljon mua kaduttaa.
ei ollu tarkotus blogii alottaa
tai äitei suututtaa.
saada ketään tajuu
fanitus ei oo niin rajuu.
joka tunti idoleist puhuu, ei uskoo ihan joka huhuu
oon pahoillani
nyt huomaan et tää oli huono juttu
olin addikti tähän juttuu
nyt vaan yritän muuttuu
en tajuu miten oon voinu laulaa mukan joka biisis
nyt painin itteeni vastaan indentiteettikriisis

yritin olla asiallinen ku jengi tuli puhuu
ja nostaa ylös niitä mun muutamaa muruu.
en kelannu et tälleen koskaan pääsisi käymään
tän piti olla nopee ohi,
nyt loppuu ei näykään.
sori haastatteluista ja kaikist postauksista
en mä voinu sillon tietää jumalten saarnoista.
pahoillani et laitoin lumipallon vierii
nyt poraan himas ja omantunnontuskissa kierin.

sori.
mä oon pahoillani kaikest
nyt ymmärrrän et jengi suuttuu ihan aiheest.
sori näist teksteist näist kliseist ja punchlineist
lauseist, näist sanoist, näist riemuist ja suruist.
sori.
oikeesti pahoillani kaikest
anteeks et tajusin tän vast täs vaihees.
pakko päästä purkaa sydänt täst aiheest
mä oon pahoillani täst kaikest.
sori.

sori et oon tehty tätä vuosii
aina viimeistelly kortit ja lahjat tarpeeks siistii kuosii.
en pahemmin piitannu mitä muut on mieltä
sori et monet teistä mä raivasin pois tieltä.
ku kevyt diggailu ei aina loppupeleis riitä.
vein jutun pidemmälle
niin siis anteeks siitä.
elän unelmaani en tyydy vähempään enää
niin pahoillani et on pakko kysyy saanks mä elää.

en mä oo vastuus siit et pääsin tähän näin
mun mentorit ne kannusti tekemään näin.
sori jos en vielkää osaa niinku runotytöt käyttäytyy
Intohimo anto mulle maalin
en vaa osaa perääntyy

kyl se täytyis vissii käydä ripittäytyy.
tein shittii lapsilles ku annoin fanifiktion räiskyy.
ai että helpottaa saada tää taakka sydämmeltä
oli tarkotus antaa ei ottaa mitää yhtään keltään.

sori.
mä oon pahoillani kaikest
nyt ymmärrrän et jengi suuttuu ihan aiheest.
sori näist teksteist näist kliseist ja punchlineist
lauseist, näist sanoist, näist riemuist ja suruist.
sori.
oikeesti pahoillani kaikest
anteeks et tajusin tän vast täs vaihees.
pakko päästä purkaa sydänt täst aiheest
mä oon pahoillani täst kaikest.
sori.


nyt ehkä joutuu ottaa skidii etäisyyttä,
ehkä tää kaikki ei ollukaa omaa tyhmyyttä.
nöyrät pahoittelut ja siihen vielä lisään
et otan vastuun kaikest mutten muuta siitä mitään.

on haaskannu tähän melkeen puolet mun elämästä
haluun et nuoret jannut vois ottaa oppii tästä.
sori näist reissuist, teksteist, lahjoist ja keikkavaatteista
en tuu luopuu mun fan-aatteista.


sori.
mä oon pahoillani kaikest
nyt ymmärrrän et jengi suuttuu ihan aiheest.
sori näist teksteist näist kliseist ja punchlineist
lauseist, näist sanoist, näist riemuist ja suruist.
sori.
oikeesti pahoillani kaikest
anteeks et tajusin tän vast täs vaihees.
pakko päästä purkaa sydänt täst aiheest
mä oon pahoillani täst kaikest.
sori.


Alkuperäinen teksti Elastinen eli Kimmo Laiho. Ironiahuomautus.

Fanityttö Heidi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti